Elérkezett az első xenon tesztünk, melyben egy olcsó kategóriás xenon szettet tesztelünk.
Csomagolás egyszerű, sok érdekes szöveggel melyett a forgalmazó szerint nem szabad komolyan venni, legalábbis ő még nem találkozott olyan can-busos autóval amiben menne :)
A trafó kialakítása érdekes és új, itthon nagyon ilyennel még nem találkozhattunk. Egy kék visszajelző led jelez a működéséről illetve a trafó hátuljára is integráltak egy eltolható fém felfogatást ami szerintem korrekt.
Kipróbálása némi problémába ütközött ugyanis a tesztpad körülbelül másfél méterre volt a számítógéptől, amikor pedig tápott kapott, a számítógépet sikeresen kilőtte így tesztpadunkat néhány méterrel odébb költöztettük inkább. :)
Bekapcsolásnál meglepő volt hogy nem úgy mint a megszokott xenonok, hirtelen nagyfényerő majd vissza gyengül és fokozatosan erősödve eléri a végleges fényerejét hanem gyakorlatilag 0 luxról építi fel. Fényereje némileg ingadozott az első próbánál így a cikkben látható diagram már csak addig lett mérve amíg elérte az átlagos fényerejét. Átlagosan 3 perc szükséges hogy elérje a maximális fényerejét ami egy kicsit sok.
Elsőként a 6000K-es izzóval teszteltük. A színe már nem a rég megszokott kékes 6000es, inkább fehér-jégfehér átmenet.
A 4300K-es izzónál szintén érdekes volt az indulás azonban hozta azt a pluszt amit a 4300K-től elvártunk.
Ára 12.000ft+ÁFA/készlet
Mért fényereje 6000K: 5610 lux (ide kattintva megtekinthető a diagram)
Mért fényereje 4300K: 6490 lux (ide kattintva megtekinthető a diagram)
A forgalmazó felhívta a figyelmünket arra hogy valószínűleg fényerőben erősebb lesz mint a drágább szettjeik, de, tartósságban alulmaradnak azoktól.
A készletet a Xenon Izzó Kft biztosította számunkra, melyet ezúton is köszönünk.
Utolsó kommentek